Nya Chromecast når Sverige först till sommaren år 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Kul att du fick det att funka! Dock lite bökigt, ska se om jag orkar kontakta ComHem och Viaplay och fråga om deras planer på att rulla ut för Google TV.

Låter bökigare än vad det var om man vet eller följer en guide för sideloading

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Mitt problem är att jag inte kan hitta inställningen för att tillåta "obehörig" installation. Har fått över filen men när jag kör den blir det blockerat. Har ägnat en bra stund för att hitta lösningen men gått bet. Att ge appen grönt för att installera funkar inte (gråad) knapp. Det bör m.a.o vara någon annan stans i systemet inställningen ligger. Men var ? Någon som har en ide´?

Edit:
Jag hittade det själv efter lite funderande och tubande. https://www.youtube.com/watch?v=I3O7YhsPqfI
Man behöver vara utvecklare för att ändra denna inställning. Video visar på ett bra sätt hur det utföres.

Hittade lösningen för utökad behörighet.
Visa signatur

Varit med i datorvärlden sedan början på 70 talet. Telegrupp chef i Marinen, Jobbat med Xerox 800 ordbehandlings maskiner när det begav sig. PC-nisse sedan mitten av 80 talet. Raffinaderi inspektör sedan 1980.

Permalänk

Går det att ställa in maximal videokvalitet?

Anledningen är att jag planerar köra från mobilens wifi och vill då inte äta upp all min data i onödan.

Tacksam för svar!

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk
Medlem

Har ingen aning faktiskt.
Misstänker dock att det inte går. Då det inte är så många appar gjorda för Sverige ännu finns det inte heller mycket att titta på.
SVT play, TV4 play och You tube funkar och ligger inte uppe med så himla högupplösta program. Övrigt material som du själv strömmar från en annan enhet antar jag att du kan välja upplösning på det du skickar. (Har inte kollat på min Android padda.)

Visa signatur

Varit med i datorvärlden sedan början på 70 talet. Telegrupp chef i Marinen, Jobbat med Xerox 800 ordbehandlings maskiner när det begav sig. PC-nisse sedan mitten av 80 talet. Raffinaderi inspektör sedan 1980.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Alla svenska appar som finns till Android TV finns.

Problemet är att inga Live-TV appar finns - varken ComHem Play, Boxer Play, Telia Play, Telenor Stream eller Canal Digital har appar till Android TV (däremot finns samtliga till Apple TV)

Skulle gissa på att det finns någon anledning ur säkerhetssynpunkt till det.

I förrgår em dök helt plötsligt Telia play appen upp på startsidan i Chrome casten. Bara att installera. Det man måste göra är att knyta in det befintliga Telia play abonnemanget till Chrome casten. Till det behöver man en annan enhet. (Mobil, Padda eller PC. Det är bara att följa anvisningen och skriva ner säkerhetsnyckeln för ifyllnad på den andra enheten när man har loggat in. Riktigt smidigt.
Inet har till försäljning igen. Spansk variant men EU modell så det funkar utmärkt att välja Svenska som språk. Alla menyer och röstsökning.
https://www.inet.se/produkt/6601470/chromecast-med-google-tv

Visa signatur

Varit med i datorvärlden sedan början på 70 talet. Telegrupp chef i Marinen, Jobbat med Xerox 800 ordbehandlings maskiner när det begav sig. PC-nisse sedan mitten av 80 talet. Raffinaderi inspektör sedan 1980.